mercoledì 21 marzo 2018

Nineteen Eighty Five


Riprese e foto di A. Crisafulli e L. Mittiga realizzate al Teatro Greco di Taormina nel luglio 1985 in occasione della consegna dei Nastri d'Argento.
Ester Williams, Eva Mary Saint, Jacqueline Bisset, Giancarlo Giannini, Leopoldo Trieste, Giulia Boschi,Gina Lollobrigida, Monica Vitti, Tony Curtis.

 

martedì 20 marzo 2018

Close shot, close up

Maria Falconetti vs Charles Bronson





The film that redefined the close-up is Dreyer’s The Passion of Joan of Arc . The master of the close-up in our time, or my time at least, is Sergio Leone—witness the famous opening to Once Upon a Time in the West (68), in which he creates drama through tight close-ups. Talk about a silent movie. No music, no dialogue, but great sound effects.
Paul Schrader, Film Comment Sept-Oct. 2014

lunedì 19 marzo 2018

Horcynus district attorney





Stefano D'Arrigo
1919 - 1992
Pier Paolo Pasolini, Accattone, 1961


domenica 18 marzo 2018

Tonino and Graziella



Are men really interested in anything but living?
Tonino and Graziella are getting married.
Their love,
they only know that it is love.
Their unborn children,
they only know that they 'll be children.
Life is especially merciless when it is gay and innocent.
Two young Italians are getting married.
And on their day,
all previous good and evil seem to vanish, as the memory of the storm in calmness.
All rights are cruel,
and they, by exercising their right to be what their fathers and mothers were, merely confirm, dear as they are to life, life's gaiety and innocence.
Thus, the knowledge of good and evil, history, which is neither gay nor innocent, is always faced with the ruthless oblivion of those who live, with its supreme humbleness.
Tonino and Graziella are getting married.
And those who know keep quiet,
before their grace, which does not want to know.
Instead, silence is to blame.
May our wish for Tonino and Graziella be.
May your love be enriched by the awareness of your love.

Ma davvero agli uomini interessa qualcos’altro che vivere?
Tonino e Graziella si sposano.
Del loro amore,
Essi sanno soltanto che è amore
Dei loro futuri figli,
sanno soltanto che saranno figli.
E’ soprattutto quando è lieta e innocente che la vita non ha pietà.
Due ragazzi italiani si sposano.
E in questo loro giorno,
tutto il male e tutto il bene precedenti ad essi sembrano annullarsi,
come il ricordo della tempesta nella pace.
Ogni diritto è crudele,
ed essi esercitando il proprio diritto ad essere ciò che furono i loro padri e le loro madri, non fanno altro che confermare, cari come sono alla vita, la lietezza e l’innocenza della vita.
Così la conoscenza del male e del bene, e la storia, che non è né lieta né innocente, si trova sempre difronte
a questa spietata smemoratezza di chi vive alla sua sovrana umiltà.
Tonino e Graziella si sposano
e chi sa tace
Difronte alla loro grazia che non vuole sapere.
E invece, il silenzio è colpevole.
E l’augurio a Tonino e Graziella sia:
al vostro amore si aggiunga la coscienza del vostro amore.
Pier Paolo Pasolini, Comizi d'amore (Love Meetings), 1964



giovedì 8 marzo 2018

Professione: Cinematographer

I studied with all the greath cinematographers; Ted McCord, Ernie Haller, Robert Surtees, Lee Garmes and frozen of others. They were the inventors of film.

Conrad Hall
1926 - 2003






mercoledì 7 marzo 2018

L'Anonima Manifesti

Manifesti della Società Anonima Stefano Pittaluga

La Vergine Folle,1928
Regia di Louitz-Morat
con Jean Angelo, Pierre Fresnay, Emmy Lynn, Suzy Vernon

L'Agente Segreto della Pompadour1928
Regia: Karl Grune
con Liane Haid, Fritz Kortner

WATERLOO, 1929
Regia: Karl Grune
con Otto Gebuhr, Wera Malinowskaia, Oscar Marion, Charles Vanel


Quartiere Latino,1929
Regia: Augusto Genina
Attori: Carmen Boni, Gina Manes, Iván Petrovich

lunedì 5 marzo 2018

Spring and Senses




-IF THE SPRING ARRIVES I ACCEPT IT
 IF IT GOES AWAY I DO NOT CHASE IT
-ALL COME AND GO
 THE SENSES ARE PURIFIED

-SE LA PRIMAVERA ARRIVA LA ACCETTO
 SE VA VIA NON LA INSEGUO
-TUTTI VANNO E VENGONO
 I SENSI Sl PURIFICANO
Yasujirō Ozu, 淑女と髭 (The Lady and the Beard, La signorina e la barba), 1931